Klachten & Retouren

Klachten

Bij HOMEWORQ staat klanttevredenheid hoog in het vaandel. Als jij niet tevreden bent, zijn wij niet tevreden. Over het algemeen geldt daarom ook niet goed, geld terug. Voor klachten over onze producten, levering, service etc. kun je ons bereiken per e-mail op [email protected] of via Whatsapp op +31 76 205 11 11 op werkdagen van 8:15u tot 17:00u. Op dit telefoonnummer kun je ook een voicemailbericht achterlaten. Helaas hebben wij momenteel nog geen telefonische klantenservice. We doen natuurlijk ons best om per ommegaande op je klacht te reageren, maar je ontvangt in elk geval binnen 14 dagen na ontvangst van jouw klacht een antwoord van ons. Mocht een klacht onverhoopt een langere verwerkingstijd vragen, dan geven we je een indicatie wanneer je een meer uitvoerig antwoord kunt verwachten. In het uiterste geval dat we jouw klacht niet kunnen oplossen, kun je als consument jouw klacht voorleggen bij de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

Hieronder vind je nog meer informatie over de te volgen stappen als je niet tevreden bent over onze producten.

Retourneren van je bestelling

Ben je niet helemaal tevreden met je bestelling, of is het niet helemaal wat je ervan verwachtte? Dat kan natuurlijk gebeuren. Volg dan de volgende stappen:

  1. Je kunt jouw bestelling herroepen binnen 30 dagen vanaf de eerstvolgende dag nadat het product is afgeleverd. Laat het onze klantenservice vooraf weten via Whatsapp op +31 76 205 11 11 of per e-mail: [email protected].
  2. Je ontvangt van ons een bevestiging met een retourcode. We willen je vragen de pakbon of het pakket te voorzien van de retourcode. 
  3. Vervolgens kun je het pakket terugsturen naar ons magazijn; Kalshoven 11, 4825 AL Breda. De kosten van het retourtransport zijn voor jouw eigen rekening. Nadat je ons op de hoogte hebt gesteld dat je het pakket retour gaat sturen, dien je de producten binnen 14 dagen terug te sturen. 
  4. Wij storten het aankoopbedrag (incl. eventuele verzendkosten van de heenzending) zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping terug. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden. Al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen er voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.
  5. Geretourneerde artikelen moeten compleet zijn en in de – voor zover redelijkerwijs mogelijk – originele staat en fabrieksverpakking. Als klant mag je de producten beoordelen/gebruiken zoals in een winkel mogelijk is. Haal onze producten wel uit de doos en bekijk ze goed, maar je kunt ze nog niet monteren. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen. Gebruik dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Jouw bestelling omruilen?

Als je jouw bestelling wil omruilen, behandelen we dat als een retournering van je bestelling. Volg dan de stappen zoals hierboven uitgelegd. Je kunt vervolgens een nieuwe bestelling plaatsen via de website. Zo ben je als klant ook het snelste geholpen.

Procedure bij leverings- of productfouten

Wij raden je aan om direct na levering van je bestelling te controleren of je het juiste product hebt ontvangen en of deze onbeschadigd en compleet geleverd werd. Indien dit niet het geval is, of wanneer het product later een defect vertoont, volg je de volgende procedure:

  1. Meld jouw klacht per e-mail aan [email protected]. Stuur hierbij, indien mogelijk, enkele duidelijke foto’s mee van het probleem.
  2. We doen natuurlijk ons best om per ommegaande op je klacht te reageren, maar je ontvangt in elk geval binnen 14 dagen na ontvangst van jouw bericht een antwoord van ons. Mocht een klacht onverhoopt een langere verwerkingstijd vragen, dan geven we je een indicatie wanneer je een meer uitvoerig antwoord kunt verwachten.
  3. Indien jouw klacht gegrond is, sturen we een vervangend product toe of nemen wij het product retour. In het laatste geval ontvang je het volledige aankoopbedrag terug op jouw rekening, nadat wij het product retour hebben ontvangen.