30 dagen retour
Deskundig advies
Scherpe prijzen
Gratis verzending vanaf €99,-

FAQ’s

Hier vind je alle antwoorden op veelgestelde vragen over onder andere bestellen, betalen en retourneren.
Staat jouw vraag er niet tussen? Neem gerust contact met ons op.

 

Bestellen

Hoe plaats ik een bestelling?

Plaats je producten in je winkelwagen via de bestelknop op de productpagina. Als je de bestelling plaatst met je account gaat dit nog sneller omdat we je al kennen.

Wat zijn de verzendkosten van mijn bestelling?

Voor bestellingen met een orderwaarde boven de €99,- is de verzending binnen Nederland gratis (m.u.v. lengtemateriaal / producten langer dan 1,75m). Voor bestellingen met een lagere orderwaarde zijn de verzendkosten €5,95 voor Nederland en in België zijn de verzendkosten te allen tijde €9,95. Voor een Avondlevering in Nederland worden meerkosten berekend van €1,75. Enkele producten zijn te lang om door PostNL te laten bezorgen. Deze producten worden met onze zakelijke vervoerder DGL geleverd. De verzendkosten van lengtemateriaal voor Nederland zijn €15,- en voor België €22,95.

Zijn de prijzen inclusief of exclusief BTW?

Alle genoemde prijzen op de website zijn inclusief BTW.

Ik kom van buiten Nederland. Kan ik producten bestellen zonder BTW?

Nee, wij factureren altijd met Nederlandse BTW.

Hoe wijzig ik mijn factuur- of afleveradres?

Ben je bijvoorbeeld verhuisd en wil je het bezorgadres in je account wijzigen? Dat kan! Ga in je HOMEWORQ-account naar het kopje 'Adres'. Hier pas je jouw bezorg- en factuuradres eenvoudig aan.

Betalen

Met welke betaalmethodes kan ik mijn bestelling betalen?

Het is mogelijk om te betalen met iDeal, Bancontact, Mastercard of Visa. Alle betalingen gebeuren binnen een beveiligde betaalomgeving van Multisafepay. Je kunt daarnaast ook kiezen om je bestelling achteraf of in termijnen te betalen met Klarna.

Wat is de terugstorttermijn van mijn aankoopbedrag na een retourzending of annulering?

Wanneer je een beroep doet op je herroepingsrecht of je klacht is gegrond, storten wij het aankoopbedrag zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping terug. Voor meer informatie bekijk de pagina Klachten & Retouren.

Kan ik achteraf betalen?

Ja, dat kan! Kies dan bij het afrekenen voor de betaalmethode Klarna. Je kunt via Klarna ook kiezen om het bedrag in termijnen te betalen.

Ik ben mijn factuur kwijt, kan ik een kopie krijgen?

Natuurlijk! Wanneer u een account heeft, kunt u na inloggen eenvoudig de factuur van uw bestelling downloaden. Dat kan hier. Als u geen account heeft dan kunt u per mail contact opnemen met onze klantenservice. Vergeet daarbij uw ordernummer niet te vermelden. Wij sturen de factuur vervolgens zo spoedig mogelijk per e-mail toe.

Levering

Kan ik zelf een aflevermoment kiezen?

Bij stap 2 van het bestelproces kun je jouw verzendmethode kiezen. Je hebt hier de keuze voor een standaard levering tussen 9.00-18.00 uur of een avondlevering tussen 18.00-22.00 uur. Afhankelijk van de dag dat je jouw bestelling plaatst, wordt het de eerstvolgende dag geleverd, m.u.v. zondag en maandag, omdat wij op zaterdag gesloten zijn.

Hoe werkt een doordeweekse avondlevering van PostNL?

Bij een avondlevering wordt je pakket standaard de volgende werkdag bezorgd tussen 18:00 en 22.00 uur door PostNL, m.u.v. zondag en maandag, omdat wij op zaterdag gesloten zijn. Een PostNL avondlevering kost €1,75 extra. Zie je het niet staan? Dan bieden we het helaas niet aan voor jouw producten of bestemming of je bestelt op vrijdag. Avondlevering is enkel beschikbaar in Nederland.

Kan ik mijn pakket ook ophalen bij een PostNL-punt?

Ja. Geef tijdens je bestelling aan dat je je pakketje wilt ophalen bij een PostNL-punt. Kies vervolgens het PostNL-punt bij jou in de buurt. Nadat je je bestelling hebt afgerekend, kan je het normaal gesproken de eerstvolgende werkdag vanaf 16.00 uur ophalen. Je bestelling ligt voor je klaar tot 7 dagen na de aangegeven ophaaldatum. Bestellingen die bij ons retour komen omdat deze niet zijn afgehaald bij een PostNL afhaallocatie crediteren we minus € 5,95 retourkosten.

Ik heb een verkeerd afleveradres gebruikt voor mijn bestelling. Kan ik dat nog wijzigen?

Wanneer je nog geen verzendbevestiging hebt gehad van ons is het waarschijnlijk nog mogelijk om jouw afleveradres te wijzigen. Neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. Als je al wel een verzendbevestiging hebt ontvangen, wijzig je je adres via ‘bezorging wijzigen’ in de Track en Trace van PostNL. Als je pakketje al te ver in het bezorgproces is, kan dit helaas niet meer, ook niet via de klantenservice. Je kan de bewoners van het foutieve adres vragen of je het pakketje daar kan ophalen, of ze vragen om je pakketje te weigeren. Je bestelling gaat dan terug naar HOMEWORQ en dan kunnen we het opnieuw sturen.

Retourneren

Ik heb het verkeerde product besteld, kan ik het ruilen?

Ja, dat is natuurlijk mogelijk. Dit zullen we echter wel hetzelfde behandelen als een retour. Voor meer informatie bekijk de pagina Klachten & Retouren.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Je kunt een retourmelding eenvoudig melden per mail of via Whatsapp, waarna we deze in behandeling nemen. Voor meer informatie bekijk de pagina Klachten & Retouren.

Wat is de terugstorttermijn van mijn aankoopbedrag na een retourzending of annulering?

Wanneer je een beroep doet op je herroepingsrecht of je klacht is gegrond, storten wij het aankoopbedrag zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping terug.

Garantie

Wat is de garantietermijn?

Bij alle producten staat de garantie vermeld. Voor de meeste geldt een garantietermijn van 2 jaar, maar voor enkele producten is dat 1 jaar. Gebruiksslijtage valt uiteraard niet onder de garantie.

Wat moet ik doen als mijn product beschadigd is wanneer ik het ontvang?

Neem dan direct contact met ons op. In overleg sturen we een vervangend product en nemen we het beschadigde product retour. Voor meer informatie bekijk de pagina Klachten & Retouren.

Wat moet ik doen wanneer mijn product na enige tijd stuk gaat?

Neem dan contact met ons op. Indien het een productfout betreft sturen we je een vervangend product toe. Gebruiksslijtage valt uiteraard niet onder de garantie.

Zakelijk?

Kan ik op rekening bestellen?

Dat kan niet bij HOMEWORQ. Maar wel bij ons moederbedrijf Staalimex. Ga daarvoor naar www.staalimex.nl en vraag een account aan.

Krijg ik als zakelijke klant korting op mijn bestellingen?

Dat doen wij niet bij HOMEWORQ, maar dat kan wel bij ons moederbedrijf Staalimex. Zij brengen u graag een offerte uit. Ga daarvoor naar www.staalimex.nl en vraag een account aan of neem contact op met de verkoopafdeling.

De waardering van homeworq.nl bij WebwinkelKeur Reviews is 9.6/10 gebaseerd op 711 reviews.
Neem contact op
1
Hi! 👋
Als we je ergens mee kunnen helpen, stuur dan een bericht via Whatsapp!