Veelgestelde vragen

Description text for the SEO overview page

Vragen over bestellen

Wilt u grote aantallen bestellen? Wij doen u graag een passend voorstel. Neem contact op met onze telefonische verkoop via 076-5873750, of stuur ons een bericht via het onderstaande contactformulier.
Om online een bestelling te plaatsen heeft u een zakelijk account nodig. Met een zakelijk account kunt u online eenvoudig, veilig en snel bestellen. Stel uw order samen, bekijk uw nettoprijzen en doorloop de bestelprocedure. Een account kunt u hier aanvragen.
U kunt uw bestelling afronden door veilig te betalen met iDEAL of bankoverschrijving. Na overleg met ons kunt u op uw zakelijk account bestellingen eventueel ook op rekening plaatsen. Voor onze Belgische klanten behoort Bancontact ook tot de betaalmogelijkheden.
Nee, Staalimex is een groothandel en levert enkel en alleen aan bedrijven en niet aan particulieren.

Zakelijk?

Ja, zakelijke klanten kunnen met korting bestellen. Hiervoor dien je wel eerst een account aan te maken. Dat doe je hier: https://www.staalimex.nl/homeworq/account/login.
Dat is als zakelijk klant mogelijk, maar hiervoor dien je al wel wat langer klant te zijn bij HOMEWORQ of Staalimex, ons moederbedrijf. Kun je bij Staalimex al op rekening bestellen? Dan kun je hier met hetzelfde account inloggen en op rekening een bestelling plaatsen. Dan zie je ook jouw eigen, persoonlijke prijzen.

Levering

Wanneer je nog geen verzendbevestiging hebt gehad van ons is het waarschijnlijk nog mogelijk om jouw afleveradres te wijzigen. Neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. Als je al wel een verzendbevestiging hebt ontvangen, wijzig je je adres via ‘bezorging wijzigen’ in de Track en Trace van PostNL. Als je pakketje al te ver in het bezorgproces is, kan dit helaas niet meer, ook niet via de klantenservice. Je kan de bewoners van het foutieve adres vragen of je het pakketje daar kan ophalen, of ze vragen om je pakketje te weigeren. Je bestelling gaat dan terug naar HOMEWORQ en dan kunnen we het opnieuw sturen.
Bij een avondlevering wordt je pakket standaard de volgende werkdag bezorgd tussen 18:00 en 22.00 uur door PostNL, m.u.v. zondag en maandag, omdat wij op zaterdag gesloten zijn. Een PostNL avondlevering kost €1,75 extra. Zie je het niet staan? Dan bieden we het helaas niet aan voor jouw producten of bestemming of je bestelt op vrijdag. Avondlevering is enkel beschikbaar in Nederland.
Ja. Geef tijdens je bestelling aan dat je je pakketje wilt ophalen bij een PostNL-punt. Kies vervolgens het PostNL-punt bij jou in de buurt. Nadat je je bestelling hebt afgerekend, kan je het normaal gesproken de eerstvolgende werkdag vanaf 16.00 uur ophalen. Je bestelling ligt voor je klaar tot 7 dagen na de aangegeven ophaaldatum. Bestellingen die bij ons retour komen omdat deze niet zijn afgehaald bij een PostNL afhaallocatie crediteren we minus € 5,95 retourkosten.
Bij stap 2 van het bestelproces kun je jouw verzendmethode kiezen. Je hebt hier de keuze voor een standaard levering tussen 9.00-18.00 uur of een avondlevering tussen 18.00-22.00 uur. Afhankelijk van de dag dat je jouw bestelling plaatst, wordt het de eerstvolgende dag geleverd, m.u.v. zondag en maandag, omdat wij op zaterdag gesloten zijn.

Betalen

Het is mogelijk om te betalen met iDeal, Bancontact, Mastercard of Visa. Alle betalingen gebeuren binnen een beveiligde betaalomgeving van Multisafepay. Je kunt daarnaast ook kiezen om je bestelling achteraf of in termijnen te betalen met Klarna.
Wanneer je een beroep doet op je herroepingsrecht of je klacht is gegrond, storten wij het aankoopbedrag zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping terug. Voor meer informatie bekijk je de pagina Retourneren.
Ja, dat kan! Kies dan bij het afrekenen voor de betaalmethode Klarna. Je kunt via Klarna ook kiezen om het bedrag in termijnen te betalen.
Natuurlijk! Wanneer u een account heeft, kunt u na inloggen eenvoudig de factuur van uw bestelling downloaden. Dat kan hier. Als u geen account heeft dan kunt u per mail contact opnemen met onze klantenservice. Vergeet daarbij uw ordernummer niet te vermelden. Wij sturen de factuur vervolgens zo spoedig mogelijk per e-mail toe.

Retourneren

Ja, dat is natuurlijk mogelijk. Dit zullen we echter wel hetzelfde behandelen als een retour. Voor meer informatie bekijk je de pagina Retourneren
Je kunt een retourmelding eenvoudig melden per mail of via Whatsapp, waarna we deze in behandeling nemen. Voor meer informatie bekijk de pagina Retourneren.
Wanneer je een beroep doet op je herroepingsrecht of je klacht is gegrond, storten wij het aankoopbedrag zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping terug.

Garantie

Bij alle producten staat de garantie vermeld. Voor de meeste geldt een garantietermijn van 2 jaar, maar voor enkele producten is dat 1 jaar. Gebruiksslijtage valt uiteraard niet onder de garantie.
Neem dan direct contact met ons op. In overleg sturen we een vervangend product en nemen we het beschadigde product retour. Voor meer informatie bekijk je op de pagina Retourneren.
Neem dan contact met ons op. Indien het een productfout betreft sturen we je een vervangend product toe. Gebruiksslijtage valt uiteraard niet onder de garantie.

Bestellen

Plaats je producten in je winkelwagen via de bestelknop op de productpagina. Als je de bestelling plaatst met je account gaat dit nog sneller omdat we je al kennen.
Voor bestellingen met een orderwaarde boven de €99,- is de verzending binnen Nederland gratis (m.u.v. lengtemateriaal / producten langer dan 1,75m). Voor bestellingen met een lagere orderwaarde zijn de verzendkosten €5,95 voor Nederland en in België zijn de verzendkosten te allen tijde €9,95. Voor een Avondlevering in Nederland worden meerkosten berekend van €1,75. Enkele producten zijn te lang om door PostNL te laten bezorgen. Deze producten worden met onze zakelijke vervoerder DGL geleverd. De verzendkosten van lengtemateriaal voor Nederland zijn €15,- of gratis bij een orderwaarde boven de €300,-. Voor België zijn de verzendkosten van lengtemateriaal €22,95.
Alle genoemde prijzen op de website zijn inclusief BTW.
Ben je bijvoorbeeld verhuisd en wil je het bezorgadres in je account wijzigen? Dat kan! Ga in je HOMEWORQ-account naar het kopje 'Adres'. Hier pas je jouw bezorg- en factuuradres eenvoudig aan.

Retourneren HQ

Je kunt je retour gemakkelijk zelf aanmelden via ons retourportaal. Aan de hand van je ordernummer en je e-mailadres kun je jouw bestelling eenvoudig opzoeken en vervolgens aangeven welke producten je van die bestelling precies terug wil sturen.
Als je de stappen doorloopt kun je het retourformulier downloaden en printen. Dat voeg je bij de retourzending. Heb je geen printer? Geen probleem, voeg dan de pakbon of een handgeschreven briefje bij het pakket. Let op dat je dan de retourcode op de pakbon of briefje schrijft. Deze retourcode begint met HRO. Zo wordt je retour het snelste verwerkt in ons magazijn.
Je kunt jouw bestelling herroepen binnen 30 dagen vanaf de eerstvolgende dag nadat het product is afgeleverd. Zodra je jouw retour hebt aangemeld dien je de producten binnen 14 dagen terug te sturen.
Je kunt het pakket terugsturen naar ons magazijn: Kalshoven 11, 4825 AL Breda. De kosten van het retourtransport zijn voor eigen rekening. Tenzij het om productfouten gaat, neem dan eerst even contact met ons op per mail of Whatsapp.
Wij storten het aankoopbedrag (incl. eventuele verzendkosten van de heenzending) zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping terug. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden. Al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen er voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.
Geretourneerde artikelen moeten compleet zijn en in de – voor zover redelijkerwijs mogelijk – originele staat en fabrieksverpakking. Als klant mag je de producten beoordelen/gebruiken zoals in een winkel mogelijk is. Haal onze producten wel uit de doos en bekijk ze goed, maar je kunt ze nog niet monteren. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen. Gebruik dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Nee, je kan jouw product niet ruilen. Wil je toch een ander product? Retourneer jouw product dan via ons retourportaal en maak vervolgens een nieuwe bestelling voor het nieuwe product.
Meld jouw klacht per e-mail aan info@homeworq.nl. Stuur hierbij, indien mogelijk, enkele duidelijke foto’s mee van het probleem.
Bestellingen die bij ons retour komen omdat deze niet zijn afgehaald bij een PostNL afhaallocatie crediteren we minus € 5,95 retourkosten.

Klachten HQ

In het uiterste geval dat we jouw klacht niet kunnen oplossen, kun je als consument jouw klacht voorleggen bij de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform
Bij HOMEWORQ staat klanttevredenheid hoog in het vaandel. Als jij niet tevreden bent, zijn wij niet tevreden. Over het algemeen geldt daarom ook niet goed, geld terug. Voor klachten over onze producten, levering, service etc. kun je ons bereiken per e-mail op info@homeworq.nl of via Whatsapp op +31 76 205 11 11 op werkdagen van 8:15u tot 17:00u. Op dit telefoonnummer kun je ook een voicemailbericht achterlaten. Helaas hebben wij momenteel nog geen telefonische klantenservice. We doen natuurlijk ons best om per ommegaande op je klacht te reageren, maar je ontvangt in elk geval binnen 14 dagen na ontvangst van jouw klacht een antwoord van ons. Mocht een klacht onverhoopt een langere verwerkingstijd vragen, dan geven we je een indicatie wanneer je een meer uitvoerig antwoord kunt verwachten.

PostNL HQ

Dit kan zeker! Dit kun je ook aangeven tijdens het afrekenen. Kies hierbij het PostNL-punt bij jou in de buurt zelf uit. Nadat je je bestelling hebt afgerekend, krijg je van PostNL automatisch een bericht als je bestelling klaar ligt om op te halen. Je bestelling ligt voor je klaar tot 7 dagen na de aangegeven ophaaldatum. Bestellingen die bij ons retour komen omdat deze niet zijn afgehaald bij een PostNL afhaal locatie crediteren we minus € 5,95 retourkosten.
Je hebt bij PostNL keuze uit een standaard levering tussen 9.00-18.00 uur of een avondlevering tussen 18.00-22.00 uur. Een PostNL avondlevering kost €2,- extra en is alleen beschikbaar in Nederland. Je kiest tijdens het bestellen voor een voor jou geschikt bezorgmoment. Per bezorgdag staat een tijdsvak van twee uur aangeduid. Zo kun je in één oogopslag zien of je die dag thuis bent op dat specifieke moment. Kun je geen avondlevering kiezen? Dan biedt PostNL het helaas niet aan voor jouw afleveradres.
Voor bestellingen met een orderwaarde boven de €99,- is de verzending binnen Nederland gratis (m.u.v. lengtemateriaal / producten langer dan 150 cm). Voor bestellingen met een lagere orderwaarde zijn de verzendkosten €5,95 voor Nederland. De verzendkosten voor België zijn €9,95, ongeacht de waarde van je bestelling.
Producten die niet langer zijn dan 150 cm verzenden wij met PostNL. 

DGL HQ

De verzendkosten van lengtemateriaal voor Nederland zijn €15,- of gratis bij een orderwaarde boven de €300,-. Voor België zijn de verzendkosten van lengtemateriaal €22,95. 
Heb je artikelen besteld die langer zijn dan 150 cm? Deze zijn te lang om door PostNL te laten bezorgen. Deze producten worden met onze zakelijke vervoerder DGL geleverd.
Whatsapp ons
Loading...
neonlines-configurator.product-box.upload-text