FAQ's

Hier vind je alle antwoorden op veelgestelde vragen over onder andere bestellen, betalen en retourneren. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem gerust contact met ons op.

Bestellen

Plaats je producten in je winkelwagen via de bestelknop op de productpagina. Als je de bestelling plaatst met je account gaat dit nog sneller omdat we je al kennen.
Voor bestellingen met een orderwaarde boven de €99,- is de verzending binnen Nederland gratis (m.u.v. lengtemateriaal / producten langer dan 1,75m). Voor bestellingen met een lagere orderwaarde zijn de verzendkosten €5,95 voor Nederland en in België zijn de verzendkosten te allen tijde €9,95. Voor een Avondlevering in Nederland worden meerkosten berekend van €1,75. Enkele producten zijn te lang om door PostNL te laten bezorgen. Deze producten worden met onze zakelijke vervoerder DGL geleverd. De verzendkosten van lengtemateriaal voor Nederland zijn €15,- of gratis bij een orderwaarde boven de €300,-. Voor België zijn de verzendkosten van lengtemateriaal €22,95.
Alle genoemde prijzen op de website zijn inclusief BTW.
Ben je bijvoorbeeld verhuisd en wil je het bezorgadres in je account wijzigen? Dat kan! Ga in je HOMEWORQ-account naar het kopje 'Adres'. Hier pas je jouw bezorg- en factuuradres eenvoudig aan.

Betalen

Het is mogelijk om te betalen met iDeal, Bancontact, Mastercard of Visa. Alle betalingen gebeuren binnen een beveiligde betaalomgeving van Multisafepay. Je kunt daarnaast ook kiezen om je bestelling achteraf of in termijnen te betalen met Klarna.
Wanneer je een beroep doet op je herroepingsrecht of je klacht is gegrond, storten wij het aankoopbedrag zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping terug. Voor meer informatie bekijk je de pagina Retourneren.
Ja, dat kan! Kies dan bij het afrekenen voor de betaalmethode Klarna. Je kunt via Klarna ook kiezen om het bedrag in termijnen te betalen.
Natuurlijk! Wanneer u een account heeft, kunt u na inloggen eenvoudig de factuur van uw bestelling downloaden. Dat kan hier. Als u geen account heeft dan kunt u per mail contact opnemen met onze klantenservice. Vergeet daarbij uw ordernummer niet te vermelden. Wij sturen de factuur vervolgens zo spoedig mogelijk per e-mail toe.

Verzending

Bij stap 2 van het bestelproces kun je jouw verzendmethode kiezen. Je hebt hier de keuze voor een standaard levering tussen 9.00-18.00 uur of een avondlevering tussen 18.00-22.00 uur. Afhankelijk van de dag dat je jouw bestelling plaatst, wordt het de eerstvolgende dag geleverd, m.u.v. zondag en maandag, omdat wij op zaterdag gesloten zijn.
Bij een avondlevering wordt je pakket standaard de volgende werkdag bezorgd tussen 18:00 en 22.00 uur door PostNL, m.u.v. zondag en maandag, omdat wij op zaterdag gesloten zijn. Een PostNL avondlevering kost €1,75 extra. Zie je het niet staan? Dan bieden we het helaas niet aan voor jouw producten of bestemming of je bestelt op vrijdag. Avondlevering is enkel beschikbaar in Nederland.
Ja. Geef tijdens je bestelling aan dat je je pakketje wilt ophalen bij een PostNL-punt. Kies vervolgens het PostNL-punt bij jou in de buurt. Nadat je je bestelling hebt afgerekend, kan je het normaal gesproken de eerstvolgende werkdag vanaf 16.00 uur ophalen. Je bestelling ligt voor je klaar tot 7 dagen na de aangegeven ophaaldatum. Bestellingen die bij ons retour komen omdat deze niet zijn afgehaald bij een PostNL afhaallocatie crediteren we minus € 5,95 retourkosten.
Wanneer je nog geen verzendbevestiging hebt gehad van ons is het waarschijnlijk nog mogelijk om jouw afleveradres te wijzigen. Neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. Als je al wel een verzendbevestiging hebt ontvangen, wijzig je je adres via ‘bezorging wijzigen’ in de Track en Trace van PostNL. Als je pakketje al te ver in het bezorgproces is, kan dit helaas niet meer, ook niet via de klantenservice. Je kan de bewoners van het foutieve adres vragen of je het pakketje daar kan ophalen, of ze vragen om je pakketje te weigeren. Je bestelling gaat dan terug naar HOMEWORQ en dan kunnen we het opnieuw sturen.

Retourneren

Ja, dat is natuurlijk mogelijk. Dit zullen we echter wel hetzelfde behandelen als een retour. Voor meer informatie bekijk je de pagina Retourneren
Je kunt een retourmelding eenvoudig melden per mail of via Whatsapp, waarna we deze in behandeling nemen. Voor meer informatie bekijk de pagina Retourneren.
Wanneer je een beroep doet op je herroepingsrecht of je klacht is gegrond, storten wij het aankoopbedrag zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping terug.

Garantie

Bij alle producten staat de garantie vermeld. Voor de meeste geldt een garantietermijn van 2 jaar, maar voor enkele producten is dat 1 jaar. Gebruiksslijtage valt uiteraard niet onder de garantie.
Neem dan direct contact met ons op. In overleg sturen we een vervangend product en nemen we het beschadigde product retour. Voor meer informatie bekijk je op de pagina Retourneren.
Neem dan contact met ons op. Indien het een productfout betreft sturen we je een vervangend product toe. Gebruiksslijtage valt uiteraard niet onder de garantie.

Zakelijk bestellen?

Dat is als zakelijk klant mogelijk, maar hiervoor dien je al wel wat langer klant te zijn bij HOMEWORQ of Staalimex, ons moederbedrijf. Kun je bij Staalimex al op rekening bestellen? Dan kun je hier met hetzelfde account inloggen en op rekening een bestelling plaatsen. Dan zie je ook jouw eigen, persoonlijke prijzen.
Ja, zakelijke klanten kunnen met korting bestellen. Hiervoor dien je wel eerst een account aan te maken. Dat doe je hier: https://www.staalimex.nl/homeworq/account/login.

Klachten

Bij HOMEWORQ staat klanttevredenheid hoog in het vaandel. Als jij niet tevreden bent, zijn wij niet tevreden. Over het algemeen geldt daarom ook niet goed, geld terug. Voor klachten over onze producten, levering, service etc. kun je ons bereiken per e-mail op info@homeworq.nl of via Whatsapp op +31 76 205 11 11 op werkdagen van 8:15u tot 17:00u. Op dit telefoonnummer kun je ook een voicemailbericht achterlaten. Helaas hebben wij momenteel nog geen telefonische klantenservice. We doen natuurlijk ons best om per ommegaande op je klacht te reageren, maar je ontvangt in elk geval binnen 14 dagen na ontvangst van jouw klacht een antwoord van ons. Mocht een klacht onverhoopt een langere verwerkingstijd vragen, dan geven we je een indicatie wanneer je een meer uitvoerig antwoord kunt verwachten.
In het uiterste geval dat we jouw klacht niet kunnen oplossen, kun je als consument jouw klacht voorleggen bij de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform
Whatsapp ons
Loading...
neonlines-configurator.product-box.upload-text